Tuesday 27 August 2013

3 Hari Terakhir

Cewah, tajuk diberi macam tak bole blah jak kan.. Saya menulis di sini untuk 3 hari yang terakhir, sebabnya, saya tidak akan menjejakkan kaki di sini lagi..

Setelah akal fikiran berpusing secara waras, maka keputusan muktamad saya ambil, cukup cukup suda mengalami stress dengan keadaan sekeliling yang bole membuat saya berbuat jahat, kalau hendak di ikutkan nafsu, binasa la jawabnya, tapi otak masih waras untuk berbuat yang tidak baik.

Apasal aku rasa skema sangat ni, bangang!!! kadang kala aku pun konpius dengan kata ganti nama aku sendiri, kadang-kadang "saya" kadang-kadang "aku" bila jiwa aku bergelora sikit, aku bahasakan diri aku "saya" tapi bila jiwa aku memberontak penggunaan "aku" lebih baik rasanya. Well, manusia, no body perfect right.

Aku selalu ingat kata-kata dari seorang insan yang aku hormati, dia selalu berkata, "Jangan risau yantie, bumi ni luas, rezeki ada di mana-mana" mestilah, Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia-sia. Jadi aku rasa agak lebih baik kalau aku runtuhkan ego aku dan lepaskan diri dari cengkaman orang-orang yang berhati tamak haloba dan pincang minda ini. :)

Aku kalah bukan bererti lemah, Insyallah, rezeki yang diberikan Allah lebih baik. Segalanya sudah termaktub, kita hanya pelakon di atas muka bumi ini, hidup hanya sekali, kita harus puas dengan apa yang kita buat, bukan hanya menunggu orang pijak kepala kita baru tersedar.


Aku suda bosan dengan semua ini..

No comments:

Post a Comment