Thursday 4 August 2011

Ketika Cinta Bertasbih...

Assalamualaikum.....

Hari Jumaat dan hari ke-5 kita berpuasa, syukur ya Allah atas kurnia mu kerana aku masih ada untuk meneruskan hidup ini, amin... Jadi cerita pasal Ketika Cinta Bertasbih ni sebab aku memang fanatik gila dengan cerita ni, sekarang kan dekat astro ada channel free baru Indo Pek yang mana dua channel baru tu Bintang dengan Pelangi, jadi aku memang nda tengok lain daaa memang dua ni jak laaa menjadi pujaan ku, apatah lagi my mem besar kan orang Indonesia, lagi laaa dia suka, siap suruh aku beli lagi tu, sayang mama..

Pastu dengan lagu dia lagi yang memang the best, termimpi-mimpi aku jadi watak ustazah ana.. hahaha mengarut betul laaaaa... Ni ost tuk sinetron Ketika Cinta Bertasbih...



Terbaik kan... terus jadi lagu peberet.. Dalam cerita ni juga banyak sangat konflik rumah tangga antara ustazah ana dengan ustaz azzam... kesian dorang, tapi nama juga lakonan semata-mata kan.. skang ni aku feel2 mau jadi ustaza ana, lembut, baik hati, alim, jaga solat, tapi dalam sinetron KCB tu dia kuat cemburu, ya laaa dia kan ada penyakit yang nda dapat melahirkan anak.. sapa nda stress kan...

Watak-watak dalam cerita ni antaranya :


Ustaza ana @ Oki Setiana Dewi



Ustaz Azzam @ Kholidi Asadil Alam


Husna @ Meyda Sefira


Furqan @ Andi Arsyil Rahman


Aprilia @ Tsania Marwa



Eliana @ Alice Norin

Maka ini sajala pendukung sinetron KCB yang ngetop gitu... waaa slang pon bertkukar ok, aku pun asal dari Indon apa.. jadi ngak salah dong cubain bahasa ibunda ku.. =) Cerita ni aku rasa ada baik dan buruk nya juga, macam gak cerita melayu kita kan, tapi yang best nyaa, watak dalam cerita ni memang feel habis, sampai aku pun marah bila si Aprilia buat onar dalam hubungan ustaz ana dengan ustaz azzam tu, geram aku tauuu... Tapi takpa Allah S.W.T kan maha adil dan bijaksana, orang sabar tetap menang.. Opsss ni sinetron jak laaa geng.. jangan laaa emosi sangat.. haha

Dan aku pun sekarang sangat banyak cakap suda, sampai sini dulu yaaaa, kapan-kapan kita ketemu lagi.. ahaks... daaaaa teman-teman... ^_^ eh, ada lagi satu gambar ni...


Spesial Ramadan

  

No comments:

Post a Comment